Learn the גמרא דף נד: ” מיתיבי (second wide line of the Amud) until “דף נה. מיתיבי (third line)
Question:
Is the principle of תדיר קדים just in regards to what comes first in an order of procedure or even in regards to selecting one out of two which would be performed?
Learn תוס’ “ואמאי
Learn תוספת שבת דף כג: “הדר
https://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=2&daf=23b&format=pdf
which discusses what Haftarah is read on Shabbos Chanukah when it coincides with Rosh Chodesh. Tosfos quotes the Rashba that the Haftarah of Chanukah is read as פרסומי ניסא is greater then reason of תדיר as is the conclusion of Rava in the gemara Shabbos. However for the krias hatorah the reading of the parsha of Rosh Chodesh comes first before krias hatorah of Chanukah as both kraih’s will be read and it’s just a question of which one is read first then we say תדיר קודם.
Learn שולחן ערוך אורח חיים ס’ תרפד סע’ ג
https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14327&st=&pgnum=425
And מגן אברהם ס”ק ב which asks a question on our Tosfos based on the conclusion of Tosfos in Shabbos
See אשל אברהם ס”ק ב for an explanation of the question of the מגן אברהם
Learn ערוך לנר דף נד: על תוס
https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14414&st=&pgnum=213
and פסקי ריד על גמרא
“פסקי רי”ד מסכת סוכה דף נד עמוד במיתיבי ראש חודש שחל להיות בשבת שיר של ראש חודש דוחה שבת, ואם איתה לימ’ דראש חודש ולימ’ דשבת, אמ’ רב פפא מאי דוחה לקדם, ואמאי תדיר ושאינו תדיר תדיר (ל)קדם, אמ’ ר’ יוחנ’ לידע שהוקבע ראש חודש בזמנו. מיכן מוכיח שאם אמ’ שיר אח’ ראש חודש דוחה שבת, ואף על גב דשבת תדירה, זה שבא לפרקי’ דוחה אותו. ומיכן יש להוכיח להביא ראייה דראש [חדש] טבת שחל להיות בשבת ההפטרה דחנוכה אמרי’ שהיא באה לפרקים ולא דראש חודש שהיא תדירה.
Continue learning the גמרא דף נה until the end of the Amud
Learn תוספת דף מה. “איתקן
And שולחן ערוך אורח חיים ס’ תרסג סע’ א
https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=60391&st=&pgnum=269